Monday 9 September 2013

Konvokesyen UNISZA kali ke-5


Hye silent readers! huhu

Assalamualaikum...

Aku pn xtaw nak cakap ape, cme tengah menunggu banyak bende..
Diantara salah satu adalah..... konvokesyen kali ke 5 unisza... tadaaaaa

                       

haa ni gambar yang aku curik dari google... yeeesssss!!! walaupun time diploma aku malas giler tahap ape, tapi aku bangga dengan diri aku, aku xpernah fail, xpernah repeat, dan always lulus.. haha.. padahal bese je pun >,<...

Tapi, walau hal yang demikian, aku pernah lambat 30minit sampai ke dewan final exam, aku bnyak kali bangun sikit lewat... eeiisshh, nmpk x?? x bertggjawab langsung kan? tu la aku dah cakp, dulu time diploma sangt kejutan budaya... cthnya, sume kena carik sendri, buat sndri, dah xder cikgu nak suapkan... tu la kjutan budaya yang aku dapat.. sbb tu aku jadi malas dan x bersemangat je.. bosan taw...

Tapi, alhamdulilah, berjaya jugak... berjaya habiskan, tu lebih tepat.. bukan berjaya dekan setiap sem... memang tidak dekan la kalau perangai pun mcam ni kan,.. haha...

Right now, kita anjakan paradigma.Lebih matang sikit dalam kehidupan di kampus. Sebagai contoh, peka terhadap a new environment, lebih berdikari, dan rajin.. ala, aku percaya nak dekan kene rajin bila hidup kat u ni, bukan hafal bagai nak pecah kepala macam time spm tu.. ok, adik2 sume.. paham x ape akak cakap ni?? yee,, bagusss...

Mesti ada yang tertanya2, diploma je..? bila nak ke degree pula? yess, i loike this question... 
Sebenarnya, setiap orang rezeki dia berbeza2 dari yang lain.. mungkin aku mcm ni, dan orang lain begitu.. btul x? mmg naluri aku nak sangat belaja sekarang ni, tebus balik kemalsan yang melanda diploma dulu, lebih fokus n nak jugak every sem DL kan... yesss, of cos... akak xde rezeki lagi la dik dalam ipta.. akak malas la nak gi unisza tu, nak u dekat2 je,like uitm shah alam ke.... jadinya, akak kene tunggu intake yang bakal dibuka... TAPI, tgok keadaan juga, kalo akk dah dapat keje Admin and Human Resource management skrg ni, jadi amat berat bagi diri ini, nak lepas gitu saje.. Makanya, akak akan buat PJJ sahaja, dan mgkin di uitm.. Perancangannya gitu la.. tapi, kesabaran amat diperlukan untuk dpat apa yang kita nak.. belajar tidak terburu2 ye adik2...

Tunggu dan tunggu jadinya, muka aku pun dah jadi gini pulakk aihh...

                                       


kusut masai

Korang paham x citer aku yang x berapa ada pengisian ni... kalo x taw, bia aku simpulkan jadi begini... 
Wahai adik2 ku, time universiti ni kita langsung  jangan mlas2, rajin adalah tonggak kejyan, sntiasa aktif, dan paling penting peka setiap ape yang berlaku.. jangan asyik, dok "tertinggal bas" je ye.. maksudnya, asyik ketinggalan je kita ni.. ok, pam x??

dah2, hbis cter entry ni..
Tahniah kepada yang sudah graduate ok!

Bye2..

No comments :

Post a Comment